ورود به سیستم

پنل اس ام ام اس - ارسال پیامک انبوه

شیوه‌ دریافت خط خدماتی در سال جدید

بازاریابی پیامکی یکی از شاخه‌های مهم بازاریابی است که امروزه تأثیر بسزایی در رونق کسب و کارها و معرفی سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد. از زمانی که تلفن همراه به کشور ما ورود پیدا کرد و استفاده از آن در بین عموم اقشار جامعه فراگیر شد، بازاریابی پیامکی نیز به تدریج در بین کسب و کارها و شرکت‌های تبلیغاتی جای خود را باز کرد و به یکی از شیوه‌های مهم بازاریابی در کشور تبدیل شد. بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های رایج بازاریابی در دنیا است که با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی هنوز هم قدرت تأثیرگذاری خود را از دست نداده است. در حال حاضر در کشور ما بازاریابی پیامکی به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود و افراد می‌توانند با داشتن خط خدماتی (رایگان) و خط تبلیغاتی و خط سیمکارت در سطح انبوه برای افراد مختلف پیامک‌های تبلیغاتی ارسال کنند. در این مقاله قصد داریم این دو نوع خط را معرفی کرده و نکاتی را درباره مزیت‌های خط خدماتی و شیوه دریافت آن توضیح دهیم.

 

 

 خط خدماتی چیست؟

به طور کلی کار ارسال پیامک انبوه توسط دو نوع خط سیمکارت و خط تبلیغاتی انجام می‌شود. خطوط خدماتی به خطوطی گفته می‌شود که از طرف سازمان‌ها و دفاتر مختلف برای افراد ارسال می‌شود. محتوای پیامک‌های ارسالی توسط این خطوط معمولاً خبری بوده و بیشتر جنبه‌ی اطلاع‌رسانی درباره‌ی مراحل مختلف فعالیت یا خدمتی را دارند که توسط آن دفتر یا سازمان انجام می‌شود. برای مثال وقتی فردی در یکی از دفاتر اسناد رسمی تشکیل پرونده می‌دهد، مراحل مختلف پرونده تا رسیدن به نتیجه‌ی نهایی توسط سامانه خط خدماتی دفتر مربوطه برای وی از طریق پیامک ارسال می‌گردد. در ادامه ضمن معرفی خط تبلیغاتی، به تفاوت‌های آن با خط خدماتی خواهیم پرداخت.

 

خط تبلیغاتی چیست و چه تفاوتی با خط خدماتی دارد؟

شرکت ارتباطات سیار ایران از سال ۹۲ تصمیم گرفت برای خطوط خدماتی و خطوط تبلیغاتی سرشماره‌های متفاوتی را قرار دهد. تفاوت اصلی خط خدماتی و خط تبلیغاتی پیامکی در دایره‌ی مخاطبان آن‌ها است؛ به طوری که خط خدماتی معمولاً به منظور ارسال پیامک برای دایره‌ی محدودتری از مخاطبان (مثلاً مشتریان یک سازمان) مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما از خط تبلیغاتی برای ارسال پیامک در سطح عموم استفاده می‌شود. معمولاً مخاطبان خدماتی به دریافت پیامک‌های عمومی تمایل بیشتری دارند؛ زیرا اطلاعات این پیامک‌ها برای آن‌ها مفید بوده و بعضی از نیازهای آن را پاسخ می‌دهد. به همین خاطر پیامک‌هایی که از طریق خط خدماتی برای افراد ارسال می‌شوند، همگی با موفقیت به مقصد می‌رسند و هیچ‌کدام مسدود نمی‌گردند؛ این در حالی است که بخش قابل توجهی از پیامک‌هایی که از طریق خط تبلیغاتی ارسال می‌شوند، مسدود شده و هیچ‌گاه به مقصد نمی‌رسند. علت این مسئله را باید در موضوعی با عنوان «بلک لیست مخابرات» جستجو کرد.

 

پیامک‌هایی که از طریق خط خدماتی برای افراد ارسال می‌شوند، همگی با موفقیت به مقصد می‌رسند و هیچ‌کدام مسدود نمی‌گردند؛ این در حالی است که بخش قابل توجهی از پیامک‌هایی که از طریق خط تبلیغاتی ارسال می‌شوند، مسدود شده و هیچ‌گاه به مقصد نمی‌رسند.

 

 

بلک لیست مخابرات یا لیست سیاه مخابرات به لیستی از شماره‌های افراد گفته می‌شود که به هر دلیل پیامک‌های ارسال شده از طریق خط تبلیغاتی را دریافت نمی‌کنند. به دلیل آن که پیامک‌های تبلیغاتی در سطح انبوه و در تعداد زیاد ارسال می‌شوند، بسیاری از افراد این‌گونه از پیامک‌ها را مسدود می‌کنند تا هیچ‌گونه پیام مزاحمی را در تلفن همراه خود مشاهده نکنند. این کار اگرچه شر پیامک‌های مزاحم را کم می‌کند، اما سبب می‌شود که حتی آن دسته از پیام‌ها که ممکن است مفید باشند نیز به دست افراد نرسند. دو راه برای ارسال پیامک به شماره‌هایی که در بلک لیست مخابرات قرار دارند وجود دارد؛ راه اول آن است که خود فرد دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را فعال کند و دوم نیز استفاده از خط خدماتی برای ارسال پیامک است؛ به همین خاطر گاه برخی شرکت‌هایی که قصد انجام تبلیغات دارند، به استفاده از خط خدماتی به جای خط تبلیغاتی روی می‌آورند تا همه‌ی پیامک‌های ارسالی آن‌ها با موفقیت از بلک لیست مخابرات عبور کرده و ارسال گردد

 

 

چگونه می‌توان یک خط را خدماتی کرد؟

خط خدماتی بر اساس قانون تنها به ارگان‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای حقوقی اعطا می‌شود. این دسته از سازمان‌ها باید فرم‌های مربوط به تقاضای خط خدماتی را تکمیل نموده و آن به اپراتورها تسلیم کنند. خطوط خدماتی دارای پیش شماره‌های مختلفی هستند؛ پیش شماره‌های ۰۲۱، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰۱، ۵۰۰۰۲، ۵۰۰۰۵ و ۵۰۰۰۴ پیش شماره‌های خط خدماتی هستند که در حال حاضر به فروش می‌رسند. هرکدام از این پیش شماره‌ها شرایط خاص خود را دارد؛ برای مثال دریافت پیش شماره‌های ۵۰۰۰۲ و ۵۰۰۰۱ به سفته ۵۰ میلیون تومانی نیاز دارد؛ همچنین افراد متقاضی برای دریافت هرکدام از پیش شماره‌ها باید یک فرم تعهدنامه تکمیل نموده و به همراه سایر مدارک مورد نیاز ارسال کنند.

 

خط خدماتی رایگان و بدون سفته

ریتون اس ام اس به استارتاپ ها کمک میکند ، تا در صورتی که توانایی ثبت شرکت حقوقی و پرداخت سفته را ندارند ، از خط خدماتی رایگان و بدون سفته ، شرکت ریتون اس ام اس که به صورت رایگان در اختیار انها قرار میگیرد برای ارسال کدهای فعال سازی و پیامکی و ارسال پیامک های اطلاع رسانی تکی و وب سرویس استفاده نمایید.

نکته قابل توجه ان است که با خطوط خدماتی امکان ارسال پیامک های تبلیغاتی وجود ندارد و تنها ارسال پیامک های اطلاع رسانی تایید می گردد.

ریتون اس ام اس با داشتن خط خدماتی رایگان و بدون نیاز به سفته مراحل دریافت خط خدماتی را برای شما ساده کرده است و شما میتوانید بعد از تهیه و خرید پنل اس ام اس بلافاصله از خط خدماتی رایگان برای وب سرویس و ارسال پیامک های اطلاع رسانی به بلک لیست استفاده نمایید.

 

جمع بندی

نکته‌ی مهمی که باید درباره‌ی ارسال پیامک از طریق خط خدماتی مورد توجه قرار گیرد، آن است که در زمان ثبت و دریافت این دسته از خطوط لیست شماره‌های مشترکین نیز اعلام گردد؛ به عبارت دیگر اگرچه پیامک‌های خط خدماتی حتی برای بلک لیست مخابرات هم ارسال می‌شوند، اما ارسال پیامک از طریق خط خدماتی تنها به لیست خاصی از مخاطبان امکان‌پذیر است که این لیست قبلاً به اطلاع اپراتور مربوطه رسیده است. بدیهی است که ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی به شماره‌ای خارج از لیست مورد نظر مشمول پرداخت جریمه بوده و برابر مقررات مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.